Antal Besökare

lördag 23 januari 2021

The Hip Hopera

Dagens Dans-Video är en sån där skön danskortfilm som jag bara älskar. När jag började med min blogg så hade jag inte sett så många såna filmer, men sen började jag hitta dem. Det är många dansare och koreografer, särskilt i USA, som jobbar stenhårt och tar in bra kamerateam och efterbearbetare och gör små kortfilmer med bara dans. Phillip Chbeeb är en av dem, Daniel Cloud Campos en annan, Blake Mc Grath, Karla Garcia m.fl Och sen har vi Mike Tyus, som tidigare dansade med Pilobolus. Du kan hitta de flesta av dessa filmer här på bloggen. Jag gillar ambitionen och utförandet och hur mycket man kan berätta i en kortfilm. Idag är det just Mike Tyus och The Hip Hopera - en blandning av lyrisk hip hop och hardhitting hip hop med historier som flätas samman, då en övergiven lagerlokal blir till en plats där två händelser utspelar sig samtidigt. Det känns som om det är en del av en längre film. Jag ska undersöka. Dansar gör Natalie Gilmore, Jsmooth, Terrence Dickson och Danny Sre. Suveränt filmat och berättat. I just love this.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar