Antal Besökare

fredag 17 april 2020

"Live Until I Die" choreography by Karla Garcia

Dagens Dans-Video är en lättsam, opretentiös och jazzig old school koreografi av Karla Garcia. Hon är verkligen en av mina favoritkoreografer och har en så skön, jazzig och musikalisk stil som jag älskar. Det är som om hon gifter gammal theatrical jazz dance med dans idag. Hon får det att se lätt och coolt ut. Helt underbart att hon tar arvet vidare och gör sin grej av det. Jag vill bara se mer av henne. När krisen är över ska jag åka till New York och banne mig ta klasser för henne. Jag vill liksom vara i hennes dansanta värld. Här gör hon en liten storyline om en kille (Josh Assor - även han koreograf) som får dåliga nyheter och kompisen Robbie Nicholson kommer för att muntra upp honom, och se på livet från en annan synvinkel till låten "Live Until I Die". Go Karla. Så skönt att se detta idag. Karla kommer från Oxon Hill i Maryland och utbildade sig i 15 år under ledning av Fran Peters. Som 20-åring gjorde hon sin Broadway-debut i HOT FEET, en dansmusikal regisserad av Maurice Hines. Hon fortsatte i National Tours av "WICKED" och "ADDAMS FAMILY" och på Broadway i "WEST SIDE STORY" och "GIGI". Karla var en av de 7 kvinnliga finalisterna i "So You Think You Can Dance" säsong 5. Karla var också en av huvuddansarna i nio avsnitt av "SMASH" säsong 2.Karla är för närvarande swing i "HAMILTON" på Broadway.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar