Antal Besökare

torsdag 2 april 2020

Jaxon Willard Compilation

Dagens Dans-Video är en samling med olika klipp när den övernaturlige, makalöse, fantastiske och suveräne Jaxon Willard dansar. Är det här ens möjligt? Vad är det för superman? Han är idag 18 år, kommer från Utah, är adoptivbarn och uppväxt i en vit familj vilket utsatte honom för mobbning i unga år. Han började dansa vid 11 års ålder inspirerad av sin syster som dansade ballroom. Det slutade med att han började dansa - inte bara ballroom utan hip hop, jazz, balett och contemporary. Han skapade emotionella starka dansnummer redan från början. Han har sagt: "Jag började koreografera själv för jag gillade inte att folk sa åt mig vad jag skulle göra, eller hur jag skulle dansa - så att få göra min egna grej känns fantastiskt. Alla rör vi oss på olika sätt, så det är roligt att få vara kreativ och göra det jag vill göra." Och SOM han gör det. Jaxon medverkade i den amerikanska tv-dans-tävlingen "World of Dance" 2018 och juryn med Jennifer Lopez, Ne-You och Derek Hough var totalt överrumplade av hans begåvning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar