Antal Besökare

fredag 5 juli 2019

Favorit i repris: Lily Savage and Tiller Girls

Dagens Dans-Video är en favorit som jag lade upp på Facebook året innan jag började med min blogg. Jag tog med den sen 2012 på bloggen som en "Favorit i repris" men jag gissar att många som kollar min blogg inte backar så långt tillbaka. Därför vill jag bjuda på Lily igen. Har du redan sett den är den värd att ses igen, och har du inte sett den så har du nåt att se fram emot. Så här skrev jag då: Den engelska drag-artisten Lily Savage (Paul O'Grady) gjorde många stora scenshower på 80-talet innan han blev känd talkshow-värd med egen show en gång i veckan. Hans underbara Liverpool-druga Lily Savage gör här en show där hon som extranummer kastar sig in i ett vaudevill-nummer som gruppen Tiller Girls gjorde känt på 60-talet. De damerna var med i många revyer och tv-shower och gjorde just såna här klassiska shownummer. Lily har en extremt bra timing och minspel som alltid varit hans/hennes styrka. Jag tycker fortfarande det här är lika roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar