Antal Besökare

måndag 8 juli 2019

Favorit i repris: Curt & Majken "Tico Tico"

Dagens Dans-Video är en favorit i repris från begynnelsen av den här bloggen. Ja, t.o.m innan bloggen ens fanns. Jag började lägga upp en dansvideo varje dag på Facebook för att underhålla mina vänner. Det blev populärt men när de blev fler och fler så var det svårt att bläddra och hitta tillbaka till de jag lagt upp tidigare. Så ett år senare skapade jag den här bloggen så man ska kunna hitta alla videos i ett arkiv. Jag hade ingen aning om att jag skulle hålla på i över 8 år med detta. Att det ens skulle finnas så många videos. Här är i alla fall en av de roligaste videos jag vet. Den kommer från mina privata VHS-samlingar. Det är Eva Rydberg och Östen Warnerbring som gör sina alter egon Curt och Majken, två fumliga töntar som gjorde massa roliga nummer tillsammans i olika krogshower. Här gästar de ett underhållningsprogram som jag tyvärr inte kommer ihåg vad det hette - jag har bara det här klippet ur programmet - och dansar tävlingsdans. Eva's komedispel är makalöst. Med så små medel gör hon stor komik. Östen är också väldigt bra. Hela tiden på rätt sida utan att slå över och bli buskis. Älskar när Majken ska runda honom flera gånger efter varann och blir tröttare och tröttare. Jag skrattar varje gång jag ser det här klippet. Love Curt & Majken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar