Antal Besökare

lördag 1 december 2018

Xavier Ninja at Counterculture: Harlem

Dagens Dans-Video är ett helt sanslöst framträdande av en av mina idoler: Xavier Ninja. Han måste vara den grymmaste vougeing-dansaren någonsin. En ikon inom genren. Hans musikalitet och kroppskontroll är överjordisk. Han är sharp, men ändå mjuk och jobbar snyggt med dynamiken och sätter varenda grej i musiken så snyggt. Den här videon har 4 år på nacken. Jag fick träffa Xavier när han var i Stockholm på ett event, där svenska voueging-gruppen P*fect hade klasser och framträdanden. Det är inte ofta jag blir starstruck men det blev jag då. Jag totalbeundrar den här mannens danskonst. Xavier kommer från New York och heter egentligen Javier Madrid. Han var med i legendariska House of Ninja som grundades av Willi Ninja (en annan ikon inom Vougeing). Willi coachade och guidade honom i fem år innan han var redo för sin första "ball". Han har vunnit House Dance International's Vouge Champion Of The Year tre år i rad 2007, 2008 och 2009 och framträder fortfarande ibland som dansare ibland som domare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar