Antal Besökare

onsdag 26 december 2018

Karla Garcia choreography "Summertime"

AnnanDagens Dans-Video är märkligt nog en koreografi till "Summertime". Det kan ju kännas lite underligt eftersom det är Annandag Jul idag. Men jag kunde inte låta bli. Solen skiner från en klarblå himmel (här i Skåne) och värmer min rygg när jag sitter och dricker mitt morgonkaffe och jag har ledsnat lite på bjällerklang och julprogram på tv. (Finns det INGENTING som vi inte sett hundra gånger förut?) Så då letar jag gärna upp mina favoritdansare eller favoritkoreografer och ser om dom har nåt mer som jag inte lagt upp ännu på bloggen. Och visst finns det. Här är ljuvliga Karla Garcia med sin old school jazz dance, där hon gjort koreografi till Ella Fitzgerald's version av "Summertime". Och jag älskar det. Hon lyckas få den gamla jazziga stilen att kännas het igen. Och det gör inte saken sämre att det dansas av bl.a en av mina favoriter - David Guzman (en av bröderna Guzman) Han som står till vänster i början. Det här är ljuvligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar