Antal Besökare

onsdag 10 oktober 2018

World Order "Missing Beauty"

Dagens Dans-Video är även idag en musikvideo, den här gången från en av mina favoritgrupper. Det japanska "Pojkbandet" World Order. Jag tror att du kan hitta alla deras videos här på min blogg. Jag är inte direkt förtjust i själva musiken, den är lite för utslätad och låter lite som Pet Shop Boys. Men deras videos!!! Dom har verkligen en helt egen stil. De leker med det visuella och med olika dans-stilar; slowmotion, animation, tutting, locking... Deras 'signature move' är när de promenerar i slowmo och gör vissa delar av steget snabbt. Oerhört svårt att få till så jämnt och snyggt som dom gör. Alltid stoneface och i kostym, och alltid i offentliga miljöer. Den här gången tycker jag inte att de har lika spektakulära dans-steg som de brukar, men det är ändå väldigt väldigt sevärt. Älskar World Order.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar