Antal Besökare

onsdag 24 oktober 2018

Final Dance from "Street Dance 3D"

Dagens Dans-Video är ett klipp ur engelska street-dans-filmen "Street Dance 3D" från 2010. Varför den gjordes i 3 D vet jag inte, för det tillförde inte mycket när jag såg den på bio. Det var förmodligen för att den stora 3D-vågen pågick då, och ALLT skulle göras i 3D för att locka tillbaka publiken till biograferna. Det var en ambitiös satsning för att vara en engelsk film. Jag kan inte påminna mig om att jag har sett så många engelska dans-filmer. Det har inte kommit så många efter den här heller. Det här är slutnumret i filmen, då den grupp av dansare vi fått följa deltar i en tävling. Och just för att de valt Prokofiev's musik så blir de först utskrattade. Men skrattar bäst som skrattar sist..... Snyggt blir det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar