Antal Besökare

måndag 29 oktober 2018

People's Liberation Army Style - Tibetan Dance of China

Dagens Dans-Video är nog något av det märkligaste du nånsin sett. Här är det People's Liberation Army som dansar, steppar och gör akrobatik i en salig blandning. En lite läskig hyllning till militära förmågor, men samtidigt otroligt imponerande i det de utför. Det är lite stepp, det är akrobatik och contemporary blandat med showdanssteg. Jag kan inte sätta fingret på vad jag ska kalla det här. Det är som om Rockettes på Radio City Music Hall skulle klä sig i uniformer och göra en kick-line och ett showigt nummer som militärer. Det var Jocke Staaf som la upp en ännu grymmare dansvideo på sin Facebook-sida idag som fick mig att börja leta samma sort. Jag hittade inte just den videon han lade upp. Den var ÄNNU mer avancerad med briljanta tekniska dansare som upphävde tyngdlagen och alla lagar man kan upphäva. Jag letar vidare och hittar jag den så lägger jag upp den här. Till dess - håll till godo med People's Liberation Army.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar