Antal Besökare

onsdag 8 augusti 2018

Top Ten's Opening Performance "So You Think You Can Dance" season 15

Dagens Dans-Video är öppningsnumret ur senaste avsnittet av "So You Think You Can Dance" säsong 15 som nyss visades i amerikansk tv. Jag har ingen koll på var och när det visas i Sverige, men senaste åren har programmet gömts bort på någon obskyr kanal och har inte alls samma tittarskara som för några år sen. Men det tror jag mest beror på sändningstiden och tillgången till programmet. Jag är inte lika förtjust i formatet längre, när man börjat med "The Academy", att dansarna går en sorts 'skola' eller utdragen audition tillsammans med några All-stars som ska sen välja vilka de vill jobba med. Originalformatet var bättre, nu känns det som en blandning av The Voice och America's Got Talent. Kanske mättnaden av den sortens program nu infunnit sig hos publiken. Jag är mer förtjust i "World of Dance" som egentligen är en ren dans-uppvisning, där man inte bryr sig om juryns resultat, eftersom det inte går att tävla i dans på det sättet. Men jag ska inte klaga, det är fantastiskt att "SYTYCD" finns, och hur bildproducenter lär sig filma dans, och det är fantastiskt att se alla nya, begåvade, sanslösa dansare som dyker upp. Det här är ett snyggt öppningsnummer med de 10 finalisterna i koreografi av Travis Wall. Enjoy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar