Antal Besökare

lördag 18 augusti 2018

Gene Kelly & Rita Hayworth "Put Me To The Test" from "Cover Girl"

Dagens Dans-Video är ett riktigt härligt, men inte så känt shownummer från musicalfilmen "Cover Girl" från 1944, där Gene Kelly dansar och sjunger "Put Me To The Test" på en scen som ska föreställa en modebutik. Rita Hayworth dyker upp och byter ut skyltdockan mot sig själv och de brister ut i dans. Jag tycker det är fascinerande att man fortfarande tycker det här är fantastiskt nästan 75 år senare. Jag blir glad i hjärtat när jag ser det här, och man vill börja dansa som Gene. Det ser så lätt och roligt ut. Den här videon har jag lagt upp en gång tidigare men det var när jag började med bloggen 2012, så det kändes att det var dags för en repris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar