Antal Besökare

lördag 11 augusti 2018

Karla Garcia "The Spot" ("Fever")

Dagens Dans-Video gör mig lycklig idag. En otroligt skön old-school-jazz-koreografi av begåvade Karla Garcia till en cool inspelning av "Fever". Det känns classy, sassy och ändå ganska modernt. Men det är otroligt snygg koreografi och den ser så enkel ut, men den utförs med sån finess och pizazz, skärpa och teknik så det blir bländande bra. Tack Hugo Tham för att du la upp den på din FB-sida så jag hittade den. Jag får samma känsla som när jag ser en av mina favoritkoreografer Al Blackstone's danser, och jag ser här att några av dansarna har medverkat i flera av hans koreografier - som t.ex bröderna David & Jacob Guzman, så det kanske finns en klick med dansare och koreografer i New York som älskar den här stilen och jobbar på det här sättet. Underbart. I. LOVE. THIS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar