Antal Besökare

torsdag 26 juli 2018

"Sweet Georgia Brown" from "Bubbling Brown Sugar"

Dagens Dans-Video är en sällsynt video med ett klipp från Tonygalan 1976, då en av de stora musikalerna på Broadway var "Bubbling Brown Sugar" - en sorts jukeboxmusical byggd på det man kallade Harlems Renässans - tiden mellan 1920-1940 och jazzmusiken från Duke Ellington, Eubie Blake, Count Basie, Cab Calloway och Fats Waller. Den nominerades som bästa musical men vann ingen Tony, däremot fick Vivian Reed en Drama Desk Award och en Theatre World Award för sin roll. Här ser vi henne när hon gör ett av de stora numren: "Sweet Georgia Brown". Det är ett kul nummer med kul koreografi. Jag såg den på min första Londonresa och köpte skivan som jag nästan spelade sönder. När jag var med i Surprise Sister - så gjorde jag just det här numret i den första show vi gjorde. Christer Lindarw gjorde också numret i After Dark's första show på Börsen. Den började t.o.m med den, om ni såg dokumentären om After Dark som gick i vintras. Då fick man se delar av det numret. Tyvärr är kvalitén på det här klippet inte den bästa, men det är ändå värt att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar