Antal Besökare

söndag 29 juli 2018

Karen & Ricardo "The Duels" from "World of Dance 2018"

Dagens Dans-Video är ett återbesök i bästa dans-tv-showen i USA just nu: "World of Dance". Nu har man visat upp alla som kvalificerat sig till programmet och sållat ut de som gått vidare till 'Duellerna'. Nu blir det två liknande akter mot varandra. Och då är det dags för sanslösa salsa-paret Karen och Ricardo igen. De är världsmästare flera år i rad i en gren som kallas Salsa Cabaret, som är en lite mer showig variant av salsa, med mer intrikata kombinationer och spektakulära lyft. Karen Forcado och Ricardo Vega är ett par även privat, och gör förmodligen inget annat än dansar, för deras teknik, stil, tajming - är perfekt. Se bara på hennes "pot stir" (när han snurrar henne då hon 'sitter' på golvet). Jag tror aldrig jag har sett en så perfekt 'pot stir'. Hon verkar kunna variera dessa infinitum. Jag har inte sett själva avsnittet så jag vet inte om paret gick vidare. Jag hoppas det. För jag vet inte VEM som skulle kunna klå dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar