Antal Besökare

måndag 14 maj 2018

Bob Fosse & Gwen Verdon "Who's Got The Pain?"

Dagens Dans-Video kommer upp så här i sista timmen. Klockan är 23.20 när jag skriver det här och jag har varit igång hela dagen och flugit fram och tillbaka mellan repetitioner och undervisa på Musicallinjen och alla olika projekt jag håller på med. Roligt men nu är jag bra trött, och då vill jag glädja mig själv genom att plocka fram ett hederligt gammalt shownummer av och med min favoritkoreograf Bob Fosse. Jag lade upp det här klippet för 7 år sedan, så jag tror rätt många av er har missat det. Här är det Bob Fosse själv som dansar tillsammans med sin hustru Gwen Verdon. Klippet heter "Who's Got The Pain" och kommer ur filmversionen av musikalen "Damn Yankees". Det är ett knasigt nummer, men fortfarande väldigt mycket Fosse - och väldigt tajt, snyggt och roligt. Dom kompletterar verkligen varandra. Jag förstår inte vad numret eller sången handlar om, men det gör ingenting. Det är kul att titta på och man kan se det hur många gånger som helst. Love this.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar