Antal Besökare

måndag 11 december 2017

Phillip Chbeeb "Silver Lining"

Dagens Dans-Video är ett starkt solo med überbegåvade Phillip Chbeeb. Han är en av mina förebilder och idoler. Kreativ, innovativ och skicklig bortom alla lagar. Han blev känd via "So You Think You Can Dance" säsong 5. Hans smeknamn är PacMan, född i Houston och nu verksam i Los Angeles. Han är också en av de drivande krafterna i dance crewet I.aM.mE som vann America's Best Dance Crew säsong 6. Om den här videon förklarar Phillip: "Den här videon är inte uppspeedad eller körs baklänges. Jag var på en mörk plats när det här stycket kom till mig. Jag var ensam i ett främmande land ... Förlamad av sorg. Jag var tvungen att tvinga mig ut ur mitt hotellrum och in i en studio för att försöka riva bort negativiteten som lagt beslag på mina tankar. Jag ringde Shawn Welling när jag kom hem, fortfarande dränkt i sorgens oro och lyckades ge den här ärliga berättelsen om den tiden i mitt liv. Jag försökte återskapa det här senare, så jag kunde bättre utföra rörelserna, men jag kunde inte återskapa det mentala tillståndet jag var i när jag utförde videon som du ser här. Jag hoppas att ni alla kan njuta av / relatera till denna ofullkomliga berättelse om en ofullkomlig berättelse från en ofullkomlig man." Du hittar många videos av Phillip här på bloggen. Skriv in hans namn i sökrutan i övre vänstra hörnet. Du kommer att få ett fel-meddelande men tryck på OK ändå, så hittar du dem alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar