Antal Besökare

tisdag 5 december 2017

Group Ribbon Final Rhythmic Gymnastics Baku 2015

Dagens Dans-Video är hämtad från Olympiska Spelen i Baku 2015. Det är egentligen rytmisk gymnastik, och jag har några gånger lagt upp sådana videos, just när man utför detta i grupp - för då är det ju koreografi. Jag sitter helt fascinerad och tittar - det är överjordiskt hur man kan utföra sådana saker. Du kan hitta flera videoklipp här med japanska manliga akrobater som gör saker i grupp - helt otroligt. Som ett vackert, atletiskt och överraskande stort dansnummer. Eller som här - där man får se en grupp tjejer från Israel, en från Ryssland och en från Ukraina som gör rytmisk gymnastik med band. Jag kan inte begripa hur dom kan kasta upp pinnen så högt och fånga den igen samtidigt som de har hunnit gjort piruetter och volter. Det är vackert och övernaturligt. Och alla är fantastiska. Jag skulle inte kunna döma något sånt här, för jag tycker allt ser magiskt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar