Antal Besökare

torsdag 16 augusti 2012

Favorit i repris: "Lögn i Helvete"-stripp

Dagens Favorit i repris la jag upp som Dagens Dans-Video på Facebook den 16 augusti förra året. Det är slutnumret ur komedin "Lögn i Helvete" som spelades på Vasateatern 2006-2007. Det var en svart komedi med Peter Dalle och Robert Gustafsson som två dumma poliser som hamnar på fel plats. I slutscenen utger de sig för att vara manliga stripp-dansare då de blir trängda, och de drar med sig Per Svensson i sin lögn och tvingas uppträda och göra ett stripp-nummer. Jag koreograferade och killarna gick verkligen med på att gå så långt som jag ville. När jag repeterade med killarna visste jag inte att det här numret var själva höjdpunkten i föreställningen. Det förstod jag när jag såg premiären. Jublet ville aldrig ta slut. Finfina recensioner och en väldigt lyckad uppsättning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar