Antal Besökare

torsdag 5 juli 2012

Favorit i repris: Heather Parisi "Birdland"

Dagens Favorit i repris la jag upp som Dagens Dans-Video på Facebook den 5 juli förra året. Det är ett dansnummer som kommer från mina privata VHS-samlingar. Jag spelade in den här tv-showen 88 eller 89 när jag bodde i Spanien. Där fanns en show som gick en gång i veckan och hette "Contigo", med minst 3-4 stora shownummer och kända artister som uppträdde. De hade ofta en inbjuden 'vedette' (show-stjärna) och ofta var det min favorit - italienska Heather Parisi. En makalös dansös med suverän teknik, höga kickar och charmig utstrålning. Lite för blonderad, och ingen direkt sångröst. Här sjunger hon med i Manhattan Transfers inspelning av "Birdland" och sen dansar hon loss med (lika blonderade och like suveräne) Terry Beeman. Osäker på vem som gjort koreografin, men jäklar vad de får jobba. Typiskt för de här numren var att de alltid skulle vara lite 'knasiga' och Heather skulle få spela ut och göra roliga miner. Men som dansare är de briljanta. Love her. (and him)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar