Antal Besökare

torsdag 24 februari 2022

Shirley MacLaine "Every Little Movement"

Dagens Dans-Video är ett hopp ända tillbaka till 1980. Då hade jag haft VHS-bandspelare i 2 år och jag spelade in allt som hade med show att göra på tv. Då sände man kanske två eller tre showprogram per år, och dom banden blev nästan utslitna. Jag tittade så mycket på dem som jag kunde. Det både inspirerade och formade mitt sätt att jobba med showdans och musical. Här är en tv-special som fantastiska Shirley MacLaine gjorde 1980 som hette "Every Little Movement" efter sången med samma titel från musicalen "Seesaw". Showen handlade om alla rörelser vi gör från att vi föds till vi dör. Shirley's huskoreograf- Alan Johnson har koreograferat. Det här är classic Shirley. En av de bästa entertainers jag vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar