Antal Besökare

tisdag 8 februari 2022

Hollywood Stars dance to "Crocodile Rock"

Dagens Dans-Video är en video där något fan klippt ihop massor med olika klipp från olika musical-filmer där Hollywoodstjärnor som Gene Kelly, Fred Astaire, Judy Garland, Doris Day, Nicholas Brothers och många många fler dansar. Sen har man försökt få det att passa till "Crocodile Rock" med Elton John. Det är ingen hemlighet att jag verkligen gillar den här typen av ihopklipp. Jag är ju lite nörd - för då försöker jag lista ut från vilka filmer klippen kommer ifrån och jag bli bättre och bättre på det varje gång. Jag har ju sett så många av dessa filmer - även de riktigt gamla svart/vita. Ofta brukar dessa kompilationer vara i princip helt perfekta när det gäller att allt stämmer med takten. Här har de inte varit riktigt så noga, men det är ändå kul att se. Hur många klipp känner du igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar