Antal Besökare

lördag 27 november 2021

"Whatever Lola Wants"

Hans marklund-Whatever Lola Wants from Ellen Lindblad on Vimeo.

Dagens Dans-Video är ett klipp ur dokumentären som Fredrik Stattin på Nordisk Drama & Dokumentär gjorde om mig 2019. Den sändes i SVT februari 2020 precis innan pandemin. Sen låg den 6 månader på SVT Play, och jag fick tonvis med meddelanden och tackbrev. Kanske det blev så att många tittade i sin isolering, och gav sig tid till att se programmet. Det fick ett enormt genomslag. För en månad sedan fick jag veta att SVT Play tänkte lägga upp den igen, vilket de nu har gjort - så nu ligger hela dokumentären: "Hans Marklund - Showdansens Mästare" i hela 6 månader till. Den kommer att visas på kanalen också, men inget datum bestämt ännu. Dokumentären fokuserar på mig som koreograf och alla shower och musikaler jag gjort under alla år. Inte lika mycket om mig som regissör där jag gjort ännu mer egentligen. Men det är klart, det är svårt att få med allt. Jag har ju ändå hållit på i över 40 år nu, så det ryms inte i en enda dokumentär. Till programmet gjorde jag också fyra helt nya nummer, liksom för att visa att jag fortfarande håller på. Alla nummer hade olika stilar - och det här; "Whatever Lola Wants" fick avsluta programmet. Jag älskar show och jazz och det var kul att få göra ett riktigt stort shownummer. Inspelat en natt vid Kungsholmsstrand, Grubberingen med den stora trappen ner till fontänen. Här dansar Ellen Lindblad, Lovisa Bengtsson, Oskar Störtebecker och David Lagerqvist till "Whatever Lola Wants"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar