Antal Besökare

fredag 5 november 2021

Rangeer Singh "Dum Dum"

Dagens Dans-Video är en låt ur indiska storfilmen "Band Baaja Baaraat" från där den store indiske idolen Rangeer Singh sjunger "Dum Dum". Jag vet inte vad det är men jag älskar Bollywood och den här typen av storslagna nummer som aldrig tar slut. Hundratals dansare, snyggt ljus, snyggt filmat och väldigt speciell koreografi. Många fläktar och inga klipp längre än 2,5 sekund. Men jag blir glad av sånt här. Jag vet inte varför. Det är lite cheesy och det är verkligen egen koreografi, och Rangeer gör allt för att verka oemotståndlig på ett nästan lite creepy sätt. Om jag nån gång ska göra en film skulle jag använda Bollywoods dramaturgi. Att i en vanlig film blanda in melodram, gangster, komedi, thriller om vartannat och hela tiden olika stora dansnummer som lite grann för handlingen framåt, men inte mycket. Jag skulle vilja jobba med det som uttryck och inte härma en Bollywood-film. Bara själva strukturen. Vore fräckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar