Antal Besökare

måndag 26 april 2021

WEST SIDE STORY - Steven Spielberg's film 2021 - TRAILERS

I december har den äntligen premiär på bio - Steven Spielberg's remake av musikalfilmernas musikalfilm "WEST SIDE STORY" - den började spelas in redan för 5 år sedan och den skulle haft stor biopremiär förra julen, men man sköt upp den pga pandemin till nu, julen 2021. Och med tanke på hur bra trailern är så har det varit värt att vänta. Det känns inte som någon skitnödig nytänkande version med rapmusik och dagens gängbråk, som så många scenversioner i Sverige brukar ta till, fast alla glömmer att det faktiskt är en kärlekshistoria - Romeo och Julia, så det handlar om Tony och Maria. Alla deras sånger klingar 50-tal, så när man gör om gängbråken till modern tid, så kastas man ändå tillbaka till 50-talet när Tony & Maria sjunger, för man struntar ofta i att förnya dom. Här känns det mer som om det utspelar sig i rätt tid - på slutet av 50-talet, men med en ung fräsch cast och en iscensättning och klippning och bildproduktion som känns väldigt modern, utan att ta över och bli too much. Spielberg har ju visat sig behärska musikalgenren tidigare - titta bara på inledningen till 2:a Indiana Jones-filmen. Jag kan knappt bärga mig tills jag får se den här nya versionen, och för att riktigt frossa ner mig i den nya filmen så lägger jag upp fler klipp - här är det någon som bemödat sig med att jämföra nya filmen med den gamla och klippt ihop samma bilder:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar