Antal Besökare

onsdag 14 april 2021

Gene Kelly - Some of his greatest work

Dagens Dans-Video är en skön samling med några av Gene Kelly's bästa nummer. Det där är ju en smaksak. Allt han tog i blev ju till nåt som man gillar (kanske inte "Bridgadoon" då) så jag saknar ju en hel massa nummer jag gärna satt med i den här samlingen. Gene Kelly var verkligen nåt speciellt. Han utstrålade glädje och vänlighet och var alltid ett superproffs och fick allt att se lekande lätt ut. Optimistisk och positiv och e rikig glädjespridare. Älskar hans leende. Snygg, atletisk och energisk. Han definierade själva musikalfilm för mig. Fred Astaire var elegantare men i mitt tycke lite tråkigare. De danser han gjorde med Ginger Rodgers är snygga, men idag är de lika snygga i t.ex "Dancin' with the stars". Men jag har fortfarande inte sett nån som Gene. Här får vi smakprov ur filmer som: "An American in Paris", "Summer Stock", "Singin' in the Rain", "It's Always Fair Weather", "Ziegfeld Follies" m.m

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar