Antal Besökare

måndag 18 maj 2020

Eleanor Powell "Rope Dance" Favorit i repris

Dagens Dans-Video är en av mina stora favoriter - både som nummer och den som utför det fantastiska numret. Jag älskar Eleanor Powell - min absoluta favorit av alla dansöser som dansat på biodukarna. Hon hade allt. Teknik, utstrålning, energi, röst, talang - steppade som en Gud och kunde göra så många tricks så man tappade hakan. Titta bara här i "Rope Dance" (själva dansandet börjar efter 1.39) - och studera noga hur långa tagningar det är - UTAN KLIPP - och hon sätter allt. Alla lasso-trick i världen och hoppar rep och steppar och lyckas ändå le och få det att se så enkelt ut. Det här är inte hämtat ur någon långfilm, utan det här var på den tiden man gjorde massor med kortfilmer, det här är ungefär som en musikvideo idag. Gick man på bio på 40-talet kunde det vara reklam, trailers, tecknad kortfilm, en musikkortfilm, ett nyhetsinslag och sen huvudfilmen. Leta upp Eleanor Powell här på bloggen så kommer du att sitta som klistrad och bli ett lika stort fan som jag är. Skriv in hennes namn i sökrutan uppe i övre vänstra hörnet så får du upp alla videoklipp jag lagt upp med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar