Antal Besökare

söndag 26 januari 2020

RubberLegz - Insane Prototypes

Dagens Dans-Video är en helt galen samling klipp på RubberLegz när han tävlar i olika street-tävlingar. Jag tror många av er kommer att högljutt sitta och säga: "Aj" "Ouch" "Nej" framför datorn när ni ser det här. Jag fattar inte hur han kan göra det han gör. Och att han ofta landar ganska hårt på huvudet, eller faller rakt ner på en axel. Kommer han ens att kunna gå när han blir 30. RubberLegz heter egentligen Rauf Yasit,och har en stil som trotsar kategorisering. Själv kallar han den "en blandning av flexibilitet, yoga, samtida dans och breaking." Han har arbetat med koreografer som William Forsythe, varit en finalist på Switzerland Got Talent och rest världen runt och uppträtt på konsertscener, tävlingar och som gatuartist. Hemligheten till hans magi? Uthållighet. "Jag började från noll och var inte flexibel alls", säger han. "Det tog mig år att nå denna nivå." Jag säger fortfarande "Aj" "Ouch" "Nej". Men jag älskar RubberLegz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar