Antal Besökare

måndag 27 januari 2020

"Kansas City" from "Oklahoma!"

Dagens Dans-Video är ett hederligt, gammeldags, bra berättat stort dans och sångnummer ur filmversionen av musikalen "Oklahoma!" som kom 1955. Här är det Gene Nelson som sjunger och berättar om "Kansas City" för några uppmärksamma bybor. Det blir steppa med cowboy-boots, det blir lasson och det blir showdans i Rodgers & Hammerstein's medryckande musikal. Det är gammeldags, jag vet - men av nån underlig anledning ÄLSKAR jag "Oklahoma!". Jag kanske inte älskar själva pjäsen, men jag är så oerhört förtjust i musiken. Jag blir så glad när jag hör den och sjunger gärna med. Tror aldrig jag har sett den live nångång. Den gick alldeles nyss på Broadway i en helt ny modern version, där man verkligen tagit vara på musiken - gjort den up-to-date utan att det blir fånigt - och det var människor av kött och blod i storyn. Jag blev väldigt överraskad över en sån contemporary-take på en gammal klassiker och lyckas med det. Kolla själva:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar