Antal Besökare

fredag 28 juni 2019

Raffaella Carrá "Caliente Caliente"

Dagens Dans-Video är kitsch så det står härliga till, när italienska superduperstjärnan Raffaella Carrá släpper loss med sin hit "Caliente Caliente" i en spansk tv-show nån gång på 80-talet. När jag började hela grejen med Dagens Dans-Video så var det mest att jag skickade såna här videos till mina vänner. Efter att ha bott i Spanien i 6 år, så började jag verkligen älska deras tv-shower. Dom visade även italienska sådana och Raffaella var en stjärna som uppträdde i båda länderna. Det var ofta stora scener, stora shownummer och massa dansare - och det var säkert tänkt att det skulle vara tufft, fräckt och lite sexigt. Men det blev precis tvärtom. Det blir lite ofrivillig komik, och det är just det jag gillar. Ambitionen är hög, men resultatet blir nåt annat. Titta bara på hennes rosaklädda dansare. Ganska ovanligt ändå att t.ex en av dom är jättehårig. Men deras dansstil och deras miner är obetalbara. Raffaella jobbar på som det proffs hon är och siktar på kameran och verkar inte så medveten om vad som händer runt omkring henne. Leta gärna upp fler videos med henne - du hittar många här på bloggen. Skriv in Raffaella (eller Rafaella då jag skrivit fel ett par gånger) i sökrutan i övre vänstra hörnet så kan du gotta dig i italiensk kitsch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar