Antal Besökare

fredag 8 mars 2019

"I Won't Complain" - choreographed by Larkin Poynton

Dagens Dans-Video är en emotionell och stark contemporarykoreografi av Larkin Poynton till "I Won't Complain" med Benjamin Clemente. Dansar gör en grupp som kallar sig Chibi Unity. Såhär beskriver Larkin sig själv på sin hemsida: "Jag heter Larkin, från den baskiska regionen i Spanien och växte upp i Longmont, Colorado. Jag har grundat och medgrundat många tillfällen och organisationer som är centrerade kring samhälle, konstnärlig utveckling, dans och enheter som "Side by side Dance Company", "Murmuration", "Project Home" och flera andra samhälls- och samarbetsprojekt. Jag är har jobbat hårt för att utveckla danssamhällen runt om i världen med rörelse som ett medel för mänskliga möten, konversation och självodling. Dessutom har jag undervisat nationellt och internationellt under de senaste fem åren, där jag sprider min kunskap om samhällsbyggande, kunskapen att bygga upp sig själv med det gemensamma värdet av rörelse som utgångspunkt."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar