Antal Besökare

onsdag 24 september 2014

Favorit i repris: Julie Andrews "Le Jazz Hot" from "Victor/Victoria"

Min blogg har hela september månad "Favoriter i repris" som tema, för alla er som missade när jag la upp klippen första gången. Det här klippet lade jag upp på Facebook 16 juli 2012. Det är hämtat ur filmen "Victor/Victoria" från 1982 där Julie Andrews dansar och sjunger "Le Jazz Hot". Filmen som bygger på en gammal tysk historia, blev en stor succé och gjordes på 90-talet om till stor musical på Broadway. Även då med Julie Andrews i huvudrollen. Paddy Stone står för den Fosse-inspirerade koreografin. Den spelades på Oscars-Teatern i Stockholm med Jan Malmsjö och Regina Lund i huvudrollerna. Jag minns när jag såg filmen i London 82 och då hade min showgrupp KICKS som precis skulle göra en show på Hamburger Börs, och jag lade in det här numret till Helen Arnesen i sista minuten. På den tiden var det inte lika lätt att få tag på musiken, och numret kunde man bara se på bio.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar