Antal Besökare

lördag 27 september 2014

Favorit i repris: "Cinema Italiano" from "NINE"

Min blogg har hela september "Favoriter i repris" som tema, för alla er som missade när jag la upp klippet för första gången. Det här lade jag upp på Facebook 3 maj 2011. Det är ett klipp ur filmversionen av musikalen "Nine" från 2009 i regi & koreografi av Rob Marshall - en Broadwaykoreograf som fick sitt stora genombrott som filmregissör med "Chicago". Här är det Kate Hudson som sjunger "Cinema Italiano" - en av de nyskrivna sångerna till filmen. Dans och sångnumren i filmen är fantastiska men jag håller ändå Broadway-versionen högre - Tommy Tune gjorde en helt nyskapande iscensättning, som man för övrigt tog till Oscars-Teatern bara ett år efter Broadway-premiären. En av mina topp-tre-musicaler, men filmen försökte likna originalet, då den bygger på Fellini's "8 1/2" så det blev varken hackat eller malet. Men det här numret är fräckt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar