Antal Besökare

lördag 3 augusti 2013

Peter Jöback "Jag Vill Inte Ha Nåt Regn På Min Parad"

Det här är en video som passar idag när det är stora Pride-paraden i Stockholm. Det här klippet kommer från en tv-show med Peter Jöback som jag regisserade 1997, som blev Montreaux-bidrag, och vann priser i flera olika länder. Här sjunger han "Jag vill inte ha nåt regn på min parad" från "Funny Girl" i Roine Söderlundh's snygga och showiga koreografi. Rennie Mirro, Fredrik "Benke" Rydman, Vera Prada, Tine Matulessy och många fler dansar förbi. Det här var första gången jag samarbetade med Roine och det blev början till en lång och fin vänskap. Vi har gjort krogshower och musicaler tillsammans och vi båda är konstnärliga ledare för dansskolan Base23 och Stockholm MusicalArtist Utbildning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar