Antal Besökare

lördag 4 maj 2013

Jan Malmsjö "Ladies"

Här är ett nummer ur Jan Malmsjö's succé-show "I Grevens Tid" på Hamburger Börs 1987. Det var den första stora show jag regisserade och koreograferade där (sen blev jag kvar ;-) i 26 år!!!) Här dansar och sjunger Jan "Ladies" (av Mel Brooks) tillsammans med Kayo, Petra Nielsen, Tine Matulessy, Andrea Fleischer, Liliane Johnson, Maria Fredlundh, Lotta Andersson och Anette Malmgren med Anders Berglunds 21-mannaorkester i ryggen. Kostymerna är designade av Christer Lindarw. Det var en otroligt pampig show där Jan var i sitt esse. En av de tre shower jag gjort som fått 5 plus och full pott av alla recensenter. Det här numret repeterade vi in när Jan var på inspirationsresa i New York, och vi fick varje dag nya order om nya nummer han ville göra, då han sett någon musical. "Stryk den där 'Ladies' och gör 'Lambeth Walk' istället....." Men vi tog en rövare och det här var det första nummer vi visade upp för honom när han kom hem, och han blev så tagen och sa "Ska JAG få göra allt det där?" och klev fram och kysste mig. Numret fick naturligtvis vara kvar. Egentligen fortsätter det rätt in i "Big Spender" och "Rich Man's Frug" från "Sweet Charity" där tjejerna verkligen fick visa framfötterna. Men det visar vi en annan gång.  (OBS. Bilden är inte från showen. Ni får klicka på länken här nedanför)

Klicka här: Jan Malmsjö "Ladies"


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar