Antal Besökare

lördag 6 april 2013

HAPPY BIRTHDAY TO ME




Idag fyller DAGENS DANS-VIDEO TVÅ ÅR!!!! Nu har jag lagt upp 730 Dagens Dans-Video - en om dagen på Facebook och här på bloggen. När jag började kunde jag aldrig ens gissa att jag skulle nå så långt - men det kommer nog att gå att lägga upp minst lika många till!!! Jag fortsätter. Det började som en rolig grej, men växte större och större. Jag kunde aldrig ana att jag skulle få så många vänner och kontakter. Kontakter med dance communities i hela världen. Jag har blivit inbjuden att föreläsa, eller vara gästlärare och expert (??). Inom en snar framtid kommer jag att kunna presentera en nyhet där detta kommer att förevigas på ett väldigt speciellt sätt. Jag är stolt och glad över att mitt nördiga intresse kan glädja så många och samtidigt visa upp shownummer, dansnummer och saker som många inte skulle hittat annars. Och här på bloggen är det så praktiskt att där ligger allt samlat. En kulturgärning, säger vissa.
Tack alla fans för dessa två år. Nu siktar vi framåt. Vem vet - det kanske blir två år till. Eller tre. Eller fem?
Vad önskar jag mig i present då? Jo, jag önskar att ni lämnar kommentarer. Eller går med som medlemmar här på bloggen. Jag vill gärna höra era kommentarer.

Som present till er så får ni klicka på länken här nedan så får ni se ett av mina favoritnummer från galornas gala: "HAPPY BIRTHDAY HOLLYWOOD" från 1987, den största gala jag någonsin sett - med hundratals artister och dansare. Påkostade gigantiska nummer - som det här: En hel minimusical med Bernadette Peters och Treat Williams. En charmig och kärleksfull hyllning till den typiska musicalfilmen från 40-talet, snyggt och smart gjort.
Klicka här:
Happy Birthday Hollywood Video

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar