Antal Besökare

fredag 21 september 2012

EXTRA: After Dark & Babsan 2010

After Dark hade premiär på sin nya show i förrgår på Hamburger Börs. Ny show. Ny succé och showen kommer förmodligen att spela i 2 eller t.o.m 3 år i Stockholm, Göteborg och Malmö. Som en hyllning lägger jag upp det här klippet ur showen de spelade på Tyrol 2010. De här tre numren gjorde jag till After Dark tidigare och här la de ihop dem; Christers snabb-bytesnummer, finalen "La Dolce Vita" och extranumret "This is it". Snabb-bytes-numret var min idé och koncept, då jag ville skapa en ny inramning till alla artister Christer brukar imitera. Här fick han verkligen visa prov på snabba byten och sin imitationskonst. (De bytte till Amy Winehouse från Eartha Kitt, som avled - men annars är numret som det var i original). "This is it"-koreografin gjorde jag redan i mitten av 90-talet, och den hängde med ända hit. Annars brukar After Dark låta den koreograf de jobbar med för tillfället göra "sin" version av deras klassiska extranummer. Men min version fick hänga med i 15 år!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar