Antal Besökare

måndag 3 september 2012

Dagens Dans-Video: Peter Jöback "Jag Vill Inte Ha Nåt Regn På Min Parad"

Dagens Dans-Video kommer från en tv-show jag skrev, regisserade och producerade för SVT; "Peter Jöback i Musicalernas värld" 1997 - shownummer blandade med möten med artister som Petra Nielsen, Tommy Körberg och med producenter som Cameron Macintosh m.m. I samma veva släppte Peter sin platta "Personliga Val" med ny musicalmusik. Här har Roine Söderlundh koreograferat "Jag Vill Inte Ha Nåt Regn På Min Parad" från "Funny Girl" med svensk text av Bosse Carlgren och dansar gör bl.a Vera Prada, Tine Matulessy, Annika Hansson, Lena Engman, Fredrik "Benke" Rydman, Rennie Mirro, Staffan Söderberg och P-M Andersson och elever från Kühlers Dansskola. Tänkte att det kunda passa nu när man inte vill ha nåt mer regn. Det räcker nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar