Antal Besökare

måndag 6 december 2021

"Me Ole Bamboo" from "Chitty Chitty Bang Bang"

Dagens Dans-Video är en favorit i repris. Jag har lagt upp den ett par gånger här under alla år som jag har haft min blogg. Det är ett nummer hämtat ur filmen "Chitty Chitty Bang Bang" från 1968. Det är faktiskt en historia om en flygande bil som skrevs av ingen mindre än Ian Fleming. Mannen bakom alla böcker om James Bond. "Chitty Chitty Bang Bang" är en galen historia men det blev en älskad film. 2002 blev filmen till en scenmusikal när Cameron Macintosh gjorde en storslagen produktion av historien. I filmen var det Dick Van Dyke som spelade huvudrollen och filmen innehöll flera roliga musik-nummer. Just det här numret är svårslaget - "Me Ole Bamboo" med en halsbrytande koreografi av Marc Breaux och Dee Dee Wood. Det är kul, fartfyllt och ekvilibristiskt på samma gång. Jag såg musicalen på Drury Lane Theatre i London, men jag kommer inte ihåg om Michael Ball gjorde det här numret. Jag tvivlar på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar