Antal Besökare

torsdag 25 juni 2020

Luca & Alessandra "A Evaristo Carriego"

Dagens Dans-Video är såhär på min födelsedag en riktig present. Ett nummer med så mycket passion och perfektionism och sensualism och alla ism-er du kan tänka dig. Luca och Alessandra från Sicilien visar upp sig i det som kallas "Qualifiers" i dans-tv-programmet "World of Dance" som fortfarande har auditions för vilka dansare från hela världen som ska få vara med och tävla i programmet. Här visar Luca och ALessandra upp sig för juryn som består av Jennifer Lopez, Ne-Yo och Derek Hough. Det här är fjärde säsongen av programmet och kvaliteten på de tävlande är så hög nu, att även dansare som är suveräna inte kommer med - för här MÅSTE det vara världsklass. Som det här paret. Jösses anåda, som de dansar. Älskar deras otroliga dynamik och deras samspel. Jag får gåshud, rysningar och glädjerus av det här. Första gången jag såg det ville jag ställa mig upp framför tv'n och applådera. Så dra på ljudet - titta på så stor skärm du kan - och NJUT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar