Antal Besökare

torsdag 1 augusti 2019

"Beautiful Sound" from "Beetlejuice"

Dagens Dans-Video har precis passerat TRETUSEN videos!!!! Helt galet. När jag började med detta så trodde jag att jag max skulle kunna hitta ett par hundra videos att lägga upp - jag hade ingen aning om hur mycket det fanns - och finns. Jag plockade mycket i början från mina egna arkiv, då jag skaffade videobandspelare redan 1978 och spelade in ALLT som hade med Dans & Show att göra. Mycket av det finns inte att hitta någon annanstans och jag kommer satt fortsätta lägga upp klipp från de arkiven. Annat har jag ju noggrant letat fram här på nätet. Och så samlat allt på ett och samma ställe. Så du ska slippa leta. Idag är det ett klipp ur den helt nya musikalen "Beetlejuice" som hade premiär på Broadway i oktober 2018. Musicalen bygger på Tim Burton's galna 80-talsfilm och har blivit en stor succé. Dom spelar på Winter Garden i New York som är en gigantisk teater (där gick "Cats" i hundra år och sen "Mamma Mia!"). Här är ett klipp när Beetlejuice (Alex Brightman) själv dyker upp i hundra varianter framför Lydia ( Sophia Anne Caruso) i numret "Beautiful Sound.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar