Antal Besökare

måndag 16 oktober 2017

Janette & Brandon "Tango" SYTYCD

Dagens Dans-Video har hela oktober månad "Favoriter i repris" som tema, för alla er som missade när jag lade upp klippen för första gången. Här är det - i mitt tycke - ett av de bästa dansnumren genom alla säsonger av "So You Think You Can Dance". Här är det Brandon och Janette från säsong 5 som dansar en argentinsk tango så det stänker om det. Jag minns när jag såg det här första gången, så fick jag rysningar genom hela kroppen flera gånger under numret. Det är så tajt, så starkt. Såna linjer, sån power och sån musikalitet. En fantastisk koreografi av världsmästarna Leonardo Barrionuevo and Miriam Larici. Sen blir det ju inte sämre av att de dansar till magnifika Libertango av Piazzola.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar