Antal Besökare

måndag 11 september 2017

Irene Cara "Fame"

Dagens Dans-Video är en väldigt, och då menar jag VÄLDIGT hurtig version av superhiten "FAME" med Irene Cara. Det här var ledmotivet i filmen av Alan Parker, som senare utvecklades till en tv-serie som var en stor del av min uppväxt. Jag tror den skapade ett stort intresse för dans (och benvärmare) och många började dansa tack vare serien. Här uppträder Irene med låten i någon tv-show, jag vet tyvärr inte vilken. Men antingen är det ett humor-program...på grund av att koreografin till truppen bakom är så märklig, eller så blir det ofrivillig komik då någon koreograf har försökt göra nåt annorlunda och fräckt, men inte nått ända fram..... Underhållande är det i alla fall. Och väldigt, och då menar jag VÄLDIGT mycket 80-tal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar