Antal Besökare

torsdag 10 november 2016

Bob Fosse & Tommy Rall "Alley Dance" from "My Sister Eileen"

Dagens Dans-Video är ett av mina favoritnummer med två av mina favoriter - Det är dansaren och koreografen Bob Fosse och Hollywood's bäste manlige dansare (enligt mig) Tommy Rall - när de utmanar varandra i "Alley Dance" från filmen "My Sister Eileen" från 1955. Fosse gjorde koreografin till numret. Det här var en av de få filmer som Fosse gjorde i Hollywood innan han övergick till att bara vara koreograf. Jag har lagt upp den här videon förut på bloggen men den är väl värd att ses igen. Och idag tänkte jag att det får bli en hyllning och ett lycka till för Kalle Dyall och Rennie Mirro som gör just det här numret i början av sin show "From Sammy With Love" - som ska spelas på världsberömda Apollo Theatre i New York i kväll. Lycka till killar!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar