Antal Besökare

onsdag 20 januari 2016

Lena Philipsson 50 år!!! (Klipp från "Agent 006 - A woman's gotta do what a woman's gotta do"

Dagens Dans-Video är några klipp ur showen "Agent 006 - A woman's gotta do what a woman's gotta do" för att hylla att Lena Philipsson nu fyllt 50!!! Det var en rolig fest och Lena är lika snygg och fräck fortfarande. "Agent 006" var en show som jag satte upp på Hamburger Börs 1991. Det var mitt första möte med Lena och första gången vi jobbade tillsammans. Men inte den sista. Det har blivit många shower genom åren. Shower, tv-framträdanden och specialgjorda nummer i olika tv-galor och andra sammanhang. Nu senast: "En helkväll med Lena Philipsson" som tv-sändes för 2 år sedan. (Den kan du hitta här på bloggen). "Agent 006" var en otroligt ambitiös show. Egentligen var det ju en musikal. Helt nyskriven musik som drev handlingen framåt. En action-musikal. Jag skapade en scenbild där Lena och dansarna kunde springa på ramper runt väggarna och vid balkongen. Vi hade stunt-tricks och t.o.m en biljakt. Vi samlade hela gänget för några år sedan och tittade tillsammans på showen. Och märkligt nog kände vi alla att den skulle den vara lika fräck och imponerande idag. Jag sammanförde även Lena med textförfattaren Calle Norlén som jag jobbade mycket med då. Och de har samarbetat flera gånger sedan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar