Antal Besökare

torsdag 19 mars 2015

Arlene Phillips - Musical Choreography Showreel

Idag blir det en hyllning till den engelske koreografen och regissören Arlene Phillips. Lämpligt eftersom jag befinner mig i West End's musikal-land just nu. Jag tog klasser för henne när hon precis höll på med dansgruppen Hot Gossip. Sen blev Arlene en av de mest anlitade koreograferna till de stora musikalerna. Hon har gjort: "We Will Rock You", "Flashdance", "Starlight Express", "Grease", "Saturday Night Fever", "Wizard of Oz" och många många fler. När jag dansade för henne så ansågs hon vara utmanande, fräck och sexig och hennes klasser hette "Erotic Jazz", och hon plockade dansare från klasserna och skapade gruppen Hot Gossip. Jag minns att nästan alla killar dansade i enbart susp och tjejerna i bara leotard och högklackat, supersminkade. Det här var typ 1979-1980, så det var en lite annan tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar