Antal Besökare

söndag 27 juli 2014

GES "Den andra kvinnan" Melodifestival-final 2003

Det här är ett nummer jag gjorde som mellanakt på finalen av Melodifestivalen 2003 i Globen. Här är det GES (Glenmark-Eriksson-Strömstedt) som sjöng sin nya "Den Andra Kvinnan" och jag iscensatte numret med 6 av de bästa danstjejer som finns i Stockholm. Tine Matulessy inleder med fiolspel, sen ser man Vera Prada, Lena Engman, Susanne Rodas, Annika Hansson, Bettan Edgren. Nån journalist ondgjorde sig över att GES omgav sig med unga snygga tjejer. Hon kunde ha tagit reda på att tjejerna är jämngamla med artisterna och de flesta är tvåbarnsmödrar. Tjejerna i sin tur trodde att de skulle göra nåt enkelt och bara vara glammiga och posera. (vilket iofs hade räckt, så balla är dom) De hade inte väntat sig att det skulle innebära grand jete i manege. Dessutom var det här numret en eftergift från min sida. Producenten Madeleine Stenberg mutade mig!!! Jag ville nämligen ha en tungrök-maskin i ett av bidragen som jag hade gjort, och det gick hon med på OM jag gjorde det här numret. Så kan det bli ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar