Antal Besökare

söndag 11 november 2012

Favorit i repris: Shirley MacLaine "I Love It"

Dagens Favorit i repris la jag upp som Dagens Dans-Video på Facebook den 10 november förra året. Ibland blir jag inte klok på YouTube - jag kan hitta den här videon när jag letar på listan över videoklipp jag själv har laddat upp på YouTube - men hur jag än söker så kommer den inte upp här. Så därför lägger jag in ett annat kanon-nummer med Shirley MacLaine "Donkey Serenade" och istället ger er länken så ni kan prova om ni får upp rätt video på YouTube:   http://www.youtube.com/watch?v=NFQ5yP0up8o&list=UULmGjAXH-CE4vac40QztlTQ&index=30&feature=plpp_video
Det är från "Shirley MacLaine at the Lido" från 1979. En sån där show jag haft på VHS sen dess och i princip nött ut, så svältfödd man var på shower då. Då tyckte jag att mer show än så här kan det inte bli; en bra text, en överraskande vändning, snygg dans, snyggt sätt att sköta micken och Alan Johnsons rena jazzshow-koreografi. Plus Shirley i högform.  (Allt det här gäller för "Donkey Serenade" också. Det var ungefär i samma veva)   Hoppas ni hittar "I Love It"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar