Antal Besökare

måndag 1 oktober 2012

Musical Express - Våran Grupp

Idag blir det ingen Favorit i repris eftersom den 1 oktober förra året, så firade jag att jag lagt upp 200 Dagens Dans-Videos genom att reprisera de 5 bästa. Dom ligger ju redan här på bloggen, så istället lägger jag upp nåt helt nytt. Här är ett nummer ur showen "Musical Express" som jag satte upp 1995. Den spelade på Hamburger Börs, sen en hel månad på Gotland och sen en kortare Sverige-turné. Karl Dyall, Pernilla Wahlgren, Peter Jöback och Lizette Pålsson framför här "Våran grupp" ("Coffee in a cardboard cup") som jag skrev texten till och iscensatte. Ett jäkla pilljobb, både textmässigt och att lära sig, men jag tycker att det håller än i dag. De fyra har verkligen tajming - och då var det här första gången man framförde numret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar